Skip to main content

Schadeherstel

Citroën Konijnendijk is erkend reparateur voor CitroKlassiek, dit is een verzekeringsmaatschappij die gespecialiseerd is in verzekeringen voor klassieke Citroëns.

Wij repareren alle schades, van elk merk en model conform de specificaties van de fabrikant.
Onze specialiteit is en blijft natuurlijk het Citroën D-type. Wij beschikken over een eigen schadeherstelafdeling met een spuitcabine, plaatwerker en lasser en kunnen daardoor een goed eindresultaat bieden. Alleen de beste materialen worden door ons gebruikt zodat u er zeker van kunt zijn dat uw auto mooier en beter wordt na een onverhoopte schade.

 

  De zwarte DSuper was tegen haar voorganger gebotst waarbij je gelijk kan zien dat een D-type zich "ontvouwd" bij een aanrijding. Met een flinke klap moet je niet raar opkijken als het plaatwerk van de auto losraakt. Deze DSuper had kromme snippen en die zijn bij het herstel van de auto vervangen voor "nieuwe" delen, ook het overig beschadigde plaatwerk en deuren zijn vervangen.

 

  Deze blauwe DS21 Pallas was evenmin gelukkig in het verkeer. Van rechts kwam een grote bestelbus en pakte de DS vol op de neus en het voorwiel. De schade was zeer aanzienlijk en na het kapotte plaatwerk te hebben verwijderd, konden we de schade bekijken. Dit was niet mis en dan komt daar nog bij dat je bij zo'n aanrijding tegen het wiel niet eens alles al kan zien wat er allemaal een klap heeft gehad ... en dat viel erg tegen.
De DS was echt een total- loss.... de eigenaar heeft een andere DS21 Pallas tweede neus gekocht ...

 

  De eigenaar van de DS23 Pallas was al net zo onfortuinlijk. Op vakantie in Frankrijk gaf de versnellingsbak de geest en moest de wagen op transport. Dit ging duidelijk op z'n Frans: Lier om een sleepoog achter en trekken maar....doordat de DS op een knik op de truck bleef hangen trok hij met zijn lier de hele kofferbak uit zijn fatsoen inclusief de kofferklep waar een flinke knik in zat.
Bij poging 2 werd het nog gekker: deze trok de DS aan de koplampbalk de truck op; het gevolg: de komplete koplampbalken verwrongen, voorschermen naar binnengetrokken en de koplampunits beschadigd.
En toen poging 3: de lier aan het onderste gat in de keienvanger (=aftapplug versnellingsbak) haken en de keienvanger kapot getrokken! Dan ook nog een flinke schade aan de linker longeron en de ellende was compleet.
De versnellingsbak was eveneens kapot getrokken, de hele vrachtwagen achter zat onder de olie.......
Alles is gelukkig weer gerepareerd, beter dan nieuw, en de rekening gaat naar de Franse tranporteur of zijn verzekering!
  • Hits: 4831