Plaatwerk restauratie CX na vandalisme schade
Deze vroege Citroën CX 2400 GTI (1978) werd ons aangeboden door een klant nadat midden in de nacht over het dak en de motorkap was gelopen. Met als gevolg, een CX die eigenlijk total-loss is omdat de deuken, vooral in het dak, zó groot waren dat uitdeuken eigenlijk niet meer mogelijk was. Een andere optie was het dak eraf te slijpen en een ander dak op de CX te lassen. Na overleg met de klant zijn we aan de slag gegaan om te proberen het originele dak en de motorkap te redden.
De klant wilde ook zijn CX helemaal overgespoten hebben in de originele kleur Beige Opale Metallique (AC085).
De CX werd volledig gestript en is met het dak begonnen. We waren bang dat het metaal door de deuken te veel was "uitgerekt" maar na heel wat bloed, zweet en tranen was het dak en motorkap zo strak als maar zijn kon. Niet door de deuken dicht te smeren met plamuur maar door puur vakmanschap. Daarna is alle plaatwerk onder handen genomen, daar kwamen we ook nog een paar nare verrassingen tegen.
Vervolgens is het gerestaureerde plaatwerk op de wagen afgehangen en pas gemaakt, waarna de delen gespoten konden worden. Wij spuiten altijd al het plaatwerk los van de auto zodat er nooit een stukje vergeten kan worden.
Na het terug plaatsen van de dakhemel, deurklinken, raammechanismen en ruiten rondom, was het wachten op een nieuwe set stootlijsten waar de klant voor zou zorgen. De oude rubberlijsten waren niet mooi genoeg meer om deze op de pas gespoten CX te plakken.
Het eindresultaat is prachtig geworden en de klant had nooit verwacht dat zijn CX er weer als nieuw uit zou komen te zien nadat de vandalen de wagen hadden vernield.
U ziet, u kunt met elke klassieker en met elke schade bij ons terecht.